Basiscursus
Klantcontact en verkoop
Cursusduur: 4 dagdelen, 3 klokuren per dagdeel
School: middag, avond en op locatie
Toelatingseisen: geen
Locatie: Helmond, Keizerin Marialaan 2
Materiaal: Lesmateriaal is in het Nederlands. In overleg meertalig mogelijk. (NL, EN, DU)
Start: n.t.b.
Prijs: € 399
Ga je veel om met klanten en voer je verkoop- en adviesgesprekken of doet jouw personeel dat? Doe jij of zij dit wel met voldoende rendement en op de meest effectieve manier? Wil je dit verbeteren? Het klantcontact en de verkoop efficiënter en doelmatiger maken en zo meer gaan verkopen? Deze cursus behandelt klantcontact intensief en ook de daaraan verbonden verkoop van producten aan de hand van begrijpelijke lesstof en praktijkvoorbeelden. Onderwerpen als hoe klanten het best te benaderen, het voeren van verkoopgesprekken, up-selling, de optimale afhandeling van een verkoop, effectieve marketing- en promotieactiviteiten, het omgaan met bestellingen, maar ook de after-sales; hoe juist om te gaan met verzoeken en klachten van klanten.
Voor wie is deze cursus geschikt? Voor iedereen die zijn communicatieve vaardigheden en verkooptechieken wil verbeteren. Denk aan de consumentenmarkt, de publieke sector en een business-to-businessomgeving (B2B).
Wat mag je verwachten?
Iedere les bestaat uit drie delen:
- Een korte les door de vakbekwame docent
- Geleide instructie
- Nabootsen van klantcontact en verkoopsituaties
- Zelfstandig opdrachten uitvoeren onder begeleiding
Het cursusmateriaal staat online en is dus zowel thuis als tijdens de cursus te gebruiken. Hierin vind je voldoende oefenstof.
Wat kun je na deze cursus?
Na het volgen van deze cursus kun je:
- Benadering beter afstemmen op de klant of bezoeker
- De klant of bezoeker op een professionele manier informeren
- De koopbehoefte van de klant inventariseren
- Verschillende op de klant afgestemde verkooptechnieken toepassen (en up-selling)
- De verkoop tot tevredenheid van de klant afhandelen. Hierbij houd je rekening met afspraken binnen het bedrijf en de wensen van de klant
- Door je klantgerichte benadering het imago van de organisatie versterken
- Het productassortiment op een aantrekkelijke manier presenteren door marketing- en pr-activiteiten
Onderwerpen
- Klanten benaderen
- Klantgerichtheid
- Adviseren
- Verkopen en verkooptechnieken
- Voeren van overtuigende verkoopgesprekken
- Klantenservice
- Consumentenmarkt, publieke sector en business-to-business omgeving (B2B)
Bijzonderheden
Lesmateriaal is in het Nederlands. In overleg is meertalig mogelijk, denk aan Engels of Duits.
Bewijs van deelname
Na afloop van deze cursus ontvang je een bewijs van deelname.